Projektek
ERASMUS+ köznevelési akkreditáció
Intézményünk 2020-ban Akkreditációs pályázatot nyújtott be 2020-1-HU01-KA120-SCH-093974 szám alatt köznevelés területen. Az Erasmus akkreditációra sikeresen pályázók az akkreditáció érvényességi ideje alatt saját szektorukban egyszerűsített módon juthatnak a KA1-es pályázati kategórián belüli pénzügyi támogatáshoz.
Benyújtott pályázatunkban a következő 7 célt fogalmaztuk meg a pályázat megvalósításának időszakára:
- Az élménypedagógia módszerének széleskörű meghonosítása intézményünkben.
- A projekt alapú oktatás bevezetése a közismereti tantárgyak közötti tantárgyi együttműködések keretében.
- Az élethosszig tartó tanulásra, az önálló ismeretszerzésre és önálló véleményalkotásra való felkészítés.
- Idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése.
- Az oktatók és tanulók digitális kompetenciáinak fejlesztése.
- Környezettudatosságra való nevelés a fenntartható fejlődés érdekében.
- Önkéntességre nevelés
A 2021/22-es és a 2022/23-as tanévben megvalósult mobilitások
Projektszám: 2021-1-HU01-KA121-SCH-000009872
Oktatók mobilitása:
|
Résztvevő neve |
Képzés helye |
Képzés címe |
1. |
Tóth András |
Firenze, Olaszország |
Intensive English and classroom management |
2. |
Dantesz Tamás |
Barcelona, Spanyolország |
There is an App for That! Exploring the Best Apps for Teaching and Student Learning and "Digital Game-Based Learning & Augmented Reality for Schools" |
3. |
Medve Norbert |
Barcelona, Spanyolország |
Coaching and Mentoring to Support Teachers
|
4. |
Vidáné Vaszil Edit |
Athén, Görögország |
ICT in the Classroom: Innovative Tools to Facilitate Students Learning, Collaboration and Creativity |
5. |
Gulyásné Tamás Edit |
Athén, Görögország |
Supporting Students Positive Behavior in Inclusive Classrooms |
6. |
Kálmánzchey Szász Krisztina |
Athén, Görögország |
Supporting Students Positive Behavior in Inclusive Classrooms |
7. |
dr. Drabanczné Kovács Judit |
Stockholm, Svédország |
Structured Educational Visits to Schools and Training Seminars |
8. |
Téglásiné Buda Anita |
Prága, Csehország |
Stress Relief and Well-being Strategies for Teachers |
9. |
Hengsperger István |
Valencia, Spanyolország |
Digital Tools for Managing Projects in Education |
10. |
Hengsperger István |
Mazzarino, Olaszország |
Szakmai látogatás |
11. |
Pomichalné Piros Gyöngyvér |
Mazzarino, Olaszország |
Szakmai látogatás |
Tóth András firenzei beszámolója
Tanulók csoportos mobilitása
|
Tanulók csoportos mobilitása |
Helyszín |
Célja, tartalma |
1. |
8 tanuló + 2 kísérő |
Bovec, Szlovénia |
Élményalapú tanulás és sport |
2. |
12 tanuló + 2 kísérő |
Lousado, Portugália |
Környezeti fenntarthatóság |
3. |
12 tanuló + 2 kísérő |
Csíkszereda, Románia |
Önkéntesség |
4. |
10 tanuló + 2 kísérő |
Csíkszereda, Románia |
Fenntarthatóság, biodiverzitás |
Élményalapú tanulás és sport Szlovéniában
A Nyíregyházi SZC Széchenyi István Technikum és Kollégium diákjai 2022. augusztus 23. és augusztus 27. között egy csodálatos utazáson vehettek részt az Erasmus+ program keretein belül Szlovéniában. Úti célunk a festői szépségű Bovec városa volt, mely az olasz határ közvetlen közelében, a fenséges Júliai-Alpok hegyei között található. Az utazás elsődleges célja – maradandó élmények szerzése mellett – a helyi oktatási rendszer megismerése, valamint a szervezett iskolai programokon való aktív részvétel.
Lehetőségünk nyílt meglátogatni a helyi iskolát, ahol az igazgatónő vezetett körbe. Nyelvtudásunkat is próbára tehettük, hiszen az itt élők szinte valamennyien folyékonyan beszélnek angolul. Éppen most építik az iskola teljesen új sportcsarnokát, ezért főként kültéri sportokat volt alkalmunk kipróbálni: vadvízi evezés, kenuzás, canyoning, zipline (hegyek közötti átcsúszás egy kötélen) és túrázás is szerepelt többek között a programban. Emellett nem maradtak el a kulturális programok sem: szerencsénk volt megismerni a szlovén főváros, Ljubljana kulturális örökségét, megcsodáltuk a Bledi tavat és több világháborús emlékművet, valamint az első világháborúban, az isonzói csaták során használt katonai bunkereket is láthattuk.
Az utazáson részt vett diákok nevében köszönöm szépen az iskola vezetésének, valamint Gulyásné Tamás Edit és Vidáné Vaszil Edit tanárnőknek, hogy lehetővé tették számunkra a sok izgalmas programot és összességében ezt a remek
élményt.
Horváth Bence 10. D osztályos tanuló
Környezeti fenntarthatóság - Portugália
Iskolánk 12 tanulója és 2 tanára április 15 és 22-e között Portugáliában, Lousadoban egy hetet töltött el az Erasmus+ program keretében. Több középiskolát is megismertünk, portugál és horvát diákokkal közösen vettünk részt programokon, melynek keretében a környezettudatossággal kapcsolatos feladatokon dolgoztunk: biodiverzitást vizsgáltuk, kiszámítottuk az ökológiai lábnyomunkat, megtapasztaltuk, hogyan működik a való életben a környezetvédelem. Fenntartható tömegközlekedési eszközöket használtunk, például villamossal, vonattal és busszal is utaztunk. A szabadidős programok során lehetőségünk volt egy napot eltölteni Portóban, ahol a nevezetességek megtekintése mellett az óceánpartra is eljutottunk. A hét során gyakoroltuk az angol nyelvet es új kapcsolatokat építettünk, ezenkívül megtanultunk jobban csoportban dolgozni, és projektekben gondolkodni. Nagyon jó lehetőségnek tartjuk az Erasmus+ programot, és szívesen részt vennénk a későbbiekben is hasonló projektekben.
10.A és 10.D osztály tanulói
Önkéntesség - Románia
Iskolánk 12 tanulója és 2 tanára május 7 -12-e között Csíkszeredában (Románia) töltött el egy hetet az Erasmus+ program keretében. A helyi Joannes Kajoni Technikum diákjaival közösen vettünk részt olyan programokon, amelyek során önkéntességhez kapcsolódó feladatokat végeztünk.
Miután megismerkedtünk az iskola tanulóival, prezentációk bemutatásával és interaktív feladatok projekt alapú megoldásával bővíthettük ebben a témában angol nyelvi szókincsünket.
Egyik délelőtt ellátogattunk egy idősek napközis otthonába, ahol önfeledt hangulatú, a szociális kompetenciákat és a generációk közötti kapcsolatokat is erősítő foglalkozáson vettünk részt, felvidítva ezzel az idős néniket.
Az önkéntesség keretében a híres csíksomlyói búcsúnak is helyszínt adó terepen, a „nyeregben” végeztünk szemétszedést közösen a fogadó iskola diákjaival és tanáraival.
Szabadidőnkben lehetőségünk volt Erdély számos nevezetességét is megtekinteni, így a kikapcsolódás mellett a terület történelmét is közelebbről megismerhettük.
Nagyszerű lehetőségeket nyújtott számunkra az Erasmus+ program, és nagyon szívesen részt vennénk legközelebb is ehhez hasonló projektekben.
Mák Dániel 11.D osztályos tanuló
Fenntarthatóság, biodiverzitás - Románia
Nagy izgalommal vártam az utazásunkat, mivel ez volt az első Erasmus program, amin rész vehettem. Erdély a természeti adottságaival lenyűgöző volt, csodálatos panoráma nyílt elénk amerre csak jártunk. A sóbánya, a csíksomlyói búcsú helyszín, a Békás – szoros, mind – mind gyönyörű volt.
A szakmai programok is emlékezetesek maradnak számomra, mivel érdekes volt megtapasztalni, hogy a különböző szokásokkal, kultúrával rendelkező gyerekek milyen jól tudnak együtt dolgozni, és támogatni egymást. Nagyon értékes munkák születtek az együttműködésből. Fő témánk a fentarthatóság és a projekt módszer volt. Gazdag programkínálatunk volt, de a legnagyobb nyomot, talán mondhatom mindannyiunk nevében, az Estena látogatás hagyta maga után. Előtte nap néztük meg egy néprajzi kiállítást, ahol láthattuk hogyan éltek a pásztorok, milyen tevékenységeket folytattak. A megdöbbentő az volt, hogy ugyan az a kép fogadott bennünket napjainkban is, mintha egy „időutazást” tettünk volna, az ott látottak elevenedtek meg. A fenntarthatósághoz, környezettudatossághoz is kapcsolódott, hiszen ott nincs kidobandó „hulladék”, mely a sajt előállítása során keletkezett anyagokat illeti, mindent felhasználnak. (Sajt, orda, állatoknak táplálék, stb.)
Az iskolában több közös szakmai programunk volt. Mind a két iskola bemutatta előadások formájában azokat a tevékenységeket, amelyek a saját iskolájukban a fenntarthatósággal és projekt módszerekkel kapcsolatosak.
Közösen, csoportban dolgoztunk magyar és román diákok vegyesen. Feladataink a fenntarthatósággal kapcsolatosak voltak: ezeket wakelet gyűjtemény, podcast formájában, valamint linoit munkafelületen oldottuk meg elsősorban, támogatva ezzel is a fenntartható szemléletet.
Az egész út óriási élmény volt, köszönöm! Nem csak a látvánnyal gazdagodtunk, hanem szakmailag is, és a szemléletformálás terén is elindulhatott valami, ami mindannyiunk érdekeit szolgálhatja. Arra bíztatok mindenkit, hogy éljen ezen programok adta lehetőségekkel, és gyűjtsön minél több tapasztalatot, élményt!
Nyíregyháza, 2023. június 30.
Szabóné Siska Judit oktató
Erasmus+ Köznevelési Akkreditáció mobilitásai a 2023/24-es tanévben
Projekt száma: 2023-1-HU01-KA121-SCH-0001387
Résztvevők összesen:
- 15 oktató
- 46 tanuló, 8 kísérő oktató
Tanfolyamok és képzések témái:
- Digital marketing
- "Digital Literacy for Teachers: Navigating ICT”
- ICT Tools for School Administration and Non-Teaching Staff
- Coding and Robotics with Arduino
- Web Solutions for the Classroom
- Effective Pedagogies for 21st-Century Learning
- Learning Outside the Classroom in Finland
- Yoga and Meditation, Be a Great teacher, Be your best self
- Building better mental health and well-being
- English Language Course (Intermediate Level)
- English Language Course (Advanced Level)
Tanulási eredmények
Alkalmazás/applikáció |
Link |
Alkalmazási terület |
Wakelet |
Rendszerezés. |
|
Canva |
Plakát, prezentáció készítése |
|
Órai jegyzetek, dolgozatok készítése |
||
CapCut |
Videóvágás |
|
ClickUp |
Projektmenedzsment |
|
Evernote |
Jegyzetkészítő és feladatkezelő alkalmazás |
|
Miro |
A hatékony kollaboráció eszköze |
|
Arduino |
Szabad szoftveres, nyílt forráskódú elektronikai fejlesztőplatform |
|
Tinkercad |
Tervező program |
|
MS Translator |
Live translator |
|
Reverso Context |
Kétnyelvű szótár, fordítóprogram |
|
Merriam-Webster |
Egynyelvű szótár (US) |
|
Cambridge English - Learning English |
Nyelvtanulást/tanítást segítő anyagok |
|
Hello Talk |
Chatprogram |
|
Lyricstraining |
Nyelvtanulás videóklipek, dalszövegek, karaoke segítségével |
|
|
Kapcsolattartás |
|
ChatterPix Kids |
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.duckduckmoosedesign.cpkids&hl=en&pli=1 |
Animált, beszélő képek alkotása |
Swiftkey |
Intelligens billentyúzet, gyorsabb gépelés |
|
Meitu |
Ingyenes fotó és videó szerkesztő mobilon |
|
ActionBound |
Digitális felfedezés, vadászat |
|
Snapseed |
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.niksoftware.snapseed&hl=en |
Képszerkesztő |
Lightroom |
Fényképszerkesztés |
|
Project Zero |
Gondolkodási rutinok eszköztár |
|
Random Group Generator |
Véletlenszerű csoportalkotás |
|
Twinkle- teacher resources |
Tanári anyagok |
|
Mentimeter |
Interaktív szavazás |
|
Symbaloo |
Web linkek rendszerezése |
|
Coggle |
Gondolattérkép |
|
Padlet |
Gondolatok öszzegyűjtése, rendszerezése, megosztása. |
|
Bookcreator |
Tartalom készítése |
|
Goosechase |
Új anyag feldolgozása, ismétlés |
|
Yoga and Meditation |
Meditáció |
Szakmai látogatások
Helyszín: Portugália, Funchal
Részvevők: 4 oktató
4 oktató szakmai látogatáson vett részt egy portugál középiskolában. Mind a négy oktató különböző célkitűzéseket fogalmazott meg, amelyek a következők:
- A fogadó intézmény képzési kínálatának megismerése
- Erasmus+ tevékenységek a fogadó intézményben, a nemzetközi kapcsolatok szervezése,
- Nyelvi órák módszertanának megismerése, nyelvi órák látogatása
- Újszerű szabadidős tevékenységek, jó gyakorlatok megismerése, az önkéntesség helye egy portugál iskolában.
- Milyen módszerekkel tudják folyamatosan ébren tartani a tanulók érdeklődését a közösségi tevékenységek iránt?
- Az inkluzív nevelés megvalósulása az iskolában.
- Magyarország és Madeira közös történelmének emlékei a szigeten.
- A hagyományápolás jelenléte a fogadó intézményben.
Tanulók csoportos mobilitások:
Résztvevők |
Ország |
Város |
Téma |
12 tanuló |
Olaszország |
Mazzarino |
Polgári szerepvállalás, társadalmi befogadás |
12 tanuló |
Spanyolország |
Puerto de la Cruz |
Digitális készségek |
12 tanuló |
Románia |
Barót |
Fenntarthatóság |
10 tanuló |
Szlovákia |
Zlaté Moravce |
Sport és egészséges életmód |
46 tanuló 4 csoportban vett részt csoportos mobilitáson 4 országban.
A tanulók csoportos mobilitása esetén a következő célokat valósították meg a partnerintézmények tanulóival:
- Közös értékek, polgári szerepvállalás és részvétel az EU-ban, a társadalmi befogadás növelése, inkluzív nevelés megvalósítása
- A tanulók digitális kompetenciájának fejlesztése, applikációk megismerése és kipróbálása
- Az egészséges életmód megszilárdítása a sporton keresztül, a sport egészségre való jótékony hatása
- Fenntarthatóság, környezettudatosságra nevelés.
A mobilitásokról készült Canva poszterek: Olaszország, Spanyolország, Szlovákia, Románia.